برترین دانشگاه ها براساس میزان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان

دسته بندی: عمومی

2021/12/19


رتبه بندی جهانی اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاه ها 2021

رتبه بندی و نظرسنجی جهانی اشتغال پذیری دانشگاه ها ((GEURS که توسط موسسه مشاوره منابع انسانی Times Higher Education (THE) منتشر شده است، 250 دانشگاه برتر جهان را بر اساس استخدام کنندگان معرفی کرده است.

  • یازدهمین رتبه بندی و نظرسنجی جهانی اشتغال پذیری دانشگاه ها از میان 10928 استخدام کننده و مدیر بین المللی در 23 کشور و منطقه نظرسنجی کرد.
  • برای اولین بار استخدام کنندگان مهارت های دیجیتال و نرم افزار و تخصص موضوعی را بالاتر از برتری آکادمیک برای قابلیت استخدام قرار می دهند.
  • ایالات متحده میزبان سه دانشگاه برتر جهان است که در رتبه بندی های ده سال اخیر این تعداد کمتر شده است.
  • ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا از مجموع 44 کشور و منطقه، بهترین کشورهایی هستند که در جدول حضور دارند.
  • چین به دلیل نقاط قوت در مهارت های فارغ التحصیل و تجربه کاری، شاهد صعود دانشگاه ها در این رتبه بندی است.
  • دانشگاه‌ های هند برای اولین بار در سال‌ های اخیر به دلیل نقاط قوت در تخصص موضوعی و مهارت ‌های فارغ‌ التحصیلان شاهد افزایش آشکاری هستند.
  • اسپانیا با توجه به مهارت های فارغ التحصیلان، تمرکز بر تجربه کاری و تخصص دیجیتال، تعداد دانشگاه های رتبه بندی شده را در دو سال اخیر دو برابر کرده است.
  • در رتبه بندی امسال سه کشور بریتانیا، اسرائیل و هند برای تخصص های دیجیتال برجسته هستند.

جدول کامل را در وب سایت THE در اینجا مشاهده کنید. 

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد محل تحصیل می رسد، قابلیت اشتغال پذیری به یک عامل مهم تبدیل می شود. خیلی ساده، دانشجویان و والدین می‌خواهند بدانند که هزینه ‌های اغلب بالای تحصیل در سطح مدرک منجر به یک نتیجه مفید در هنگام قدم گذاشتن و بالا رفتن از نردبان شغلی می‌شود یا خیر.

اکنون در یازدهمین سال خود، رتبه بندی و نظرسنجی اشتغال پذیری جهانی (GEURS) که توسط مشاوران آموزش عالی اجرا می شود و توسط Times Higher Education (THE) منتشر شده است، 250 دانشگاه برتر جهان را بر اساس قابلیت اشتغال پذیری فارغ التحصیلان معرفی کرده است. داده های بدست آمده نشان می دهند که کارفرمایان به طور فزاینده ای به دنبال فارغ التحصیلانی با سواد دیجیتال قوی و مهارت های تخصصی موضوعی هستند تا اینکه بر اعتبار دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اند تمرکز کنند.

این نظرسنجی توسط موسسه نظرسنجی Trendence در 23 کشور و منطقه انجام شد که منجر به 118196 رای توسط 10928 استخدام‌ کننده بین ‌المللی و مدیرانی شد که بر بیشتر فارغ ‌التحصیلان سالانه نظارت می‌کردند. این استخدام کنندگان و مدیران حداکثر 15 دانشگاه را از لیست 2000 نفری انتخاب کردند و دلایلی را برای آرای خود بیان کردند.

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین فرصت را برای یافتن شغل و مسیر شغلی مرتبط پس از دانشگاه داشته باشید، کجا باید تحصیل کنید؟ در ده رتبه اول، ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و سنگاپور قرار دارند، اما تعداد زیادی از کشورها هستند که در زمینه اشتغال به رتبه های میانی می رسند.

سرزمین اصلی چین، فرانسه، هند و اسپانیا از جمله کشورها و مناطقی هستند که در حال رشد هستند در حالی که بریتانیا، ایالات متحده، هند و اسرائیل به دلیل عملکرد دیجیتال خود برجسته هستند.

در مجموع، دانشگاه های 44 کشور و منطقه در جدول 250 موسسه از برزیل تا بلژیک و مالزی تا مراکش نشان داده شده اند:

 

ده دانشگاه برتر با میزان اشتغال پذیری بالا در سال 2021

Country

University

Rank 2021

USA

Massachusetts Institute of Technology

1

USA

California Institute of Technology

2

USA

Harvard University

3

UK

University of Cambridge

4

USA

Stanford University

5

Japan

The University of Tokyo

6

USA

Yale University

7

UK

University of Oxford

8

Singapore

National University of Singapore

9

USA

Princeton University

10

 

چین با توجه به مهارت‌ های فارغ ‌التحصیلان و آماده ‌سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار، افزایش رتبه‌ بندی را در سال ‌های اخیر نشان می‌دهد. دانشگاه پکن (15) به بالاترین رتبه خود صعود کرده است. دانشگاه Tsinghua (37) با 13 پله صعود و دانشگاه علوم و فناوری (SUSTech، 189) برای ورود به 200 دانشگاه برتر، 31 پله صعود را کسب کردند.

دانشگاه‌های هند برای اولین بار در چند سال اخیر به لطف افزایش مهارت‌ های نرم و سواد دیجیتال و تخصص‌ های فنی و تحقیقاتی، شاهد رشد واضحی در رتبه خود هستند. موسسه فناوری هند دهلی (IIT) در جایگاه بیست و هفتم قرار دارد و سایر دانشگاه‌ های رتبه‌ بندی شده در سال گذشته (شش در مجموع) به طور متوسط ​​20 رتبه در جدول صعود کرده‌ اند. دانشگاه بنگلور (249) برای اولین بار امسال وارد رتبه بندی می شود.

در اروپا، همه دانشگاه های اسپانیا در سال گذشته به دلیل نقاط قوت در مهارت های نرم و سواد دیجیتال، عملکرد دیجیتال و تمرکز بر کار، جایگاه خود را بهبود بخشیده اند. دانشگاه IE در رتبه 19 به 20 دانشگاه برتر می رسد در حالی که دانشگاه کارلوس (UC3M, 157) و دانشگاه رامون لول (246) هر دو بیش از 15 رتبه صعود کرده اند. در همین حال، بریتانیا با کاهش هفت دانشگاه از 15 دانشگاه آن، در حالی که تنها 4 دانشگاه افزایش رتبه یافته است، تصویری متفاوت مشاهده می‌شود.

بر اساس تعداد کل آرای دریافت شده، ایالات متحده همچنان در صدر جدول باقی می ماند، با بیش از 25 درصد از کل آرا و دارای 54 جایگاه از مجموع 250. فرانسه با فاصله کمی از بریتانیا (سوم) به مقام دوم رسیده است، در حالی که ده نفر برتر همچنین شامل کشورهای قدرتمند آموزش عالی کانادا و استرالیا هستند و سرزمین اصلی چین و ژاپن پرچم آسیا را به اهتزاز در می آورند.

 

ده کشور برتر از نظر سهم رای

% of Vote

University

Rank 2021

25.41%

USA

1

7.32%

France

2

7.29%

UK

3

6.80%

Germany

4

4.77%

Mainland China

5

4.28%

Canada

6

3.74%

Japan

7

3.69%

Australia

8

3.51%

Switzerland

9

3.26%

Netherlands

10

 

انقلاب دیجیتال

این رتبه بندی از شش محرک اصلی تشکیل شده است و برای اولین بار، امسال موضوعات مربوط به مهارت های دیجیتال و یادگیری هستند که بر همه موارد دیگر برتری دارند. مهارت ‌های نرم و سواد دیجیتال به مهم ‌ترین عامل برای کارفرمایان تبدیل شده‌اند، و در طول همه‌گیری کووید-19 از رتبه چهارم مهم‌ ترین آن‌ها فقط دو سال پیش به بالاترین سطح صعود کرده‌ اند. روش‌ های یادگیری نوآورانه و آموزش تخصصی برای مشاغل دیجیتال (عملکرد دیجیتال) این روند را ترکیب می‌کند و به عنوان یک محرک جدید واضح برای کارفرمایان ظاهر می‌شود. برعکس، به طور کلی، برند یک دانشگاه دیگر عامل مهمی برای قرار گرفتن در 50 رتبه برتر نیست. در حالی که دانشگاه ‌هایی مانند آیوی لیگ ها و آکسبریج همچنان مورد توجه قرار می‌گیرند، خروجی کلی پژوهش و کیفیت کارکنان آموزشی (تعالی علمی) از زمان شیوع کووید-19 چهار رتبه کاهش یافته است.

 

ساندرین بلوک، شریک مدیریت، Emerging اظهار داشت:

"رتبه‌ بندی سالانه اشتغال ‌پذیری GEURS به طور خاص به نیاز دانشجویان برای شناسایی دانشگاه ‌هایی می‌ پردازد که بهترین چشم‌ اندازها را برای اشتغال در آینده ارائه می‌دهند. این رتبه بندی به آنها دلایلی را در پس انتخاب استخدام‌ کنندگان ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که شاخص‌ هایی مانند دیجیتالی شدن، تخصص یا مهارت‌ های نرم به طور فزاینده ‌ای بسیار بیشتر از اعتبار نام یک دانشگاه مهم هستند. رتبه‌ بندی ‌های حاصل، طیف متنوعی از دانشگاه ‌ها را برای دانشجویان فراهم می‌کند که در هنگام فکر کردن به اینکه روی کدام یک برای تحصیلات عالی خود سرمایه‌ گذاری کنند تا به شکل ‌دهی مسیر شخصی خود به سمت یک شغل موفق و پربار کمک کنند، در نظر بگیرند."

سیتا بهاردوا، ویرایشگر محتوا در THE Student گفت:

"تحصیل در دانشگاه تنها یکی از بزرگترین تصمیماتی نیست که شما از نظر تحصیلی و مهارتی می گیرید، بلکه از منظر مالی نیز می باشد. دانشجویان و والدین آنها می‌خواهند مطمئن شوند که هزینه ‌ها در بلند مدت جواب می‌دهد. این رتبه بندی ابزاری برای درک آنچه برای استخدام ‌کنندگان فارغ ‌التحصیلان دانشگاه ها مهم است فراهم می‌کند و به دانشجویان کمک می‌کند هنگام انتخاب دانشگاه روی چه چیزی تمرکز کنند تا بهترین شروع ممکن را در نردبان شغلی برای خود داشته باشند."


دیدگاه کاربران